NAPLNETISKARNY

tiskárny, velkoformátový tisk

Jak vypadá dobrý billboard?

Billboardy jsou formou reklamy, která nás obklopuje každý den. Stačí vyjít z domu a narazíte alespoň na jeden billboard. Jak se tedy vyrábějí billboardy a jak by měly být navrženy? Co by mělo být na dobrém billboardu?

Na prvním dojmu záleží

Ukázalo se, že řidič má v průměru sedm sekund, aby se seznámil s obsahem billboardu nebo banneru. Někdy je to ještě méně času. Proto není vhodné tuto formu reklamy přetěžovat obsahem bez ohledu na to, jak bude hodnotná. Pokud jí bude příliš mnoho, nikdo se s ní ani neseznámí. Množství informací by tak mělo být sníženo na potřebné minimum. V tomto případě je důležitá především grafika, obraz. Jistě, někdy se můžete setkat s billboardy, které nemají ilustraci, ale to je vzácné. Většinou se ztrácejí na pozadí a málokdo jim věnuje pozornost.

Jak vytvořit dobrý billboard pro společnost?

Než začnete pracovat, stojí za to určit hierarchii hodnot obsahu, které by měly být na billboardu. Úkolem projektanta je určit příjemce, čemu byste měli věnovat pozornost při samotném spuštění. Hodně se dá předat graficky. Klíčem k úspěchu je určitě kreativita. Stojí za to dodržovat symetrii nebo princip trojrozdělení.

Justprint
Justprint

Bilboard je jednou z nejdůležitějších forem reklamy

Billboard je v současnosti nejoblíbenějším nosičem venkovní reklamy. Jeho poselství může dosáhnout velmi velkého počtu lidí. Billboard je dobře viditelná a velmi jednoduchá forma komunikace. Jedna investice do billboardu však nestačí k úspěchu. Musí být navržen tak, aby se během několika sekund dostal k příjemci a získal jeho pozornost. Lidé se dívají na billboardy zpravidla ve spěchu jako účastníci silničního provozu, což soustředění nepřispívá. Billboard by proto měl být chytlavý a originální. Přitom není možné v zásadě vytvořit univerzální billboard, který osloví lidi různého věku nebo s různými zájmy.

Jakých chyb se vyvarovat?

Ukazuje se, že na billboardech dobře nevypadají světlé pastelové tóny. Jsou z dálky jen špatně viditelné. Jak již bylo zmíněno výše, je také třeba se vyvarovat příliš velkého množství textu. Příjemci jsou fascinováni zajímavými slogany. Musí však být napsány dobře viditelným písmem. Text by měl být umístěn spíše ve středu. Někdy se však stane, že se tento Billboard ukáže jako neúčinný. S čím to souvisí? Ze špatně definované cílové skupiny, špatného projektu atd. V praxi se reklama zaměřená na všechny skutečně nezaměřuje na nikoho. Je lepší určit konkrétní publikum. Při tom stojí za to používat profesionální metody hodnocení efektivity reklamy.

Martin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top