Reklamní složky jsou jednotlivé listy papíru nebo malé brožury (obsahující až tři až čtyři stránky), které hrají mimořádně důležitou roli v propagačních činnostech. Základním úkolem složek je představit zboží nebo služby dané společnosti, jejich jemnou reklamu a povzbudit potenciální příjemce ke koupi nebo použití konkrétní služby. Dobře připravené reklamní složky mohou efektivně přilákat zákazníky a zvýšit zisky společnosti. Jak tedy navrhnout efektivní složku? Zde je několik tipů.
Příznačný motiv (Leitmotiv)
Při navrhování reklamní složky byste se měli rozhodnout pro jeden příznačný motiv, které bude hlavním prvkem celého projektu. Dobrým nápadem je vybrat motiv, který bude odkazovat na povahu, odvětví a činnost společnosti. Zde stojí za to zajistit jednotnost, pokud jde o barvu, typ a velikost písma nebo grafiky. Toto řešení způsobí, že složka bude konzistentní, čitelná a transparentní.

Síla nadpisů
Jedním z nejdůležitějších prvků reklamních složek jsou nadpisy, které jako první přitahují oko příjemce. Stojí za to na nich zapracovat, protože ony rozhodují o tom, zda potenciální zákazník bude číst obsah složky, nebo ne. Dobrý nadpis by měl mít atraktivní obsah, výraznou grafiku a zvětšené písmo.
Obsah reklamního sdělení
Základním úkolem reklamních složek je představit zboží a služby dané společnosti takovým způsobem, aby povzbudily potenciální příjemce k využití jejich nabídky. Z tohoto důvodu hraje obsah reklamního sdělení tak důležitou roli. Aby ale byl efektivní, musí být čitelný, stručný, zajímavý, jasný a povzbuzující. Pouze takové sdělení splní svou roli.
Při projektování reklamních složek nesmíme zapomenout uvést všechny kontaktní údaje. Kromě toho je třeba věnovat pozornost estetice provedení, která výrazně zvýší reklamní hodnotu každé složky. Zapamatujme si – dobře vytvořená reklamní složka je zárukou úspěchu.